Larnaca

10 tydzień upłynął nam na Cyprze, a konkretnie w Larnace i mimo, iż dzisiejszy post piszę już z apartamentu w Tel-Avivie to czas na kilka uwag o Cyprze.

Po pierwsze, jeśli ktoś podróżuje trochę dalej, tak jak my teraz warto zatrzymać się w Larnace, bowiem za taksówskę z lotniska zapłaciliśmy 15 euro (a w drogę powrotną zamówiliśmy z lokalnego hotelu za 12) i w 15 minut byliśmy na miejscu.

Po drugie, lotnisko miło mnie zaskoczyło swoją czystością i zorganizowaniem, bowiem, byłam już w Gecji kilkakrotnie i zawsze miałam problem z opieszałością na lotnisku 😉

Po trzecie, apartamenty są w miare tanie. My za dwupokojowe mieszkanie z tarasem za 4 osoby płaciliśmy 40 euro za dobę, a na miejscu czekało na nas nie tylko wygodne łóżko i świeża pościel, ale też:

powitalne cypryjskie wino

kawa, herabata, chleb, masło, dżem na śniadaniem i kilka rodzajów makaronów z puszką pomidorów na wypadek gdybyśmy zgłodnieli + tacka ze słodyczami, którą spałaszowaliśmy w 3 dni.

Irina, właścicielka mieszkania kupiła je dla syna, który stwierdził, że chce studiować i potrzebuje pieniędzy, więc wynajmują na okres, kiedy syn zmieni zdanie 😉

Dodam jeszcze, że mieszkanie link w rzeczywistości wygląda lepiej niż na zdjęciach, a jego właścicielka ujęła mnie swoją gościnnością czekając na nas na środku ulicy o północy 😉

Poniżej wypisuję główne miasta gdzie można się zatrzymać podróżując na Cyprze. Może któreś z nich znacie i możecie się podzielić swoimi uwagami. Ja od siebie polecam Larnakę.

1, Kilka ujęć z naszego wynajętego mieszkania:

2. Drobne przyjemności:

3. Jedzenie, ogólnie jest smaczne, świeże, ale duże porcje poniżej to tylko przystawki 😉

4. Okolica:

4. Zenobia Wreck
  5. Mckenzie Beach
  6. Piale Pasha Street
  7. Choirokoitia Neolithic Settlement (UNESCO)
  8. Stavrovouni Monastery
  9. Agrotourism in Larnaka Villages
  10. Camel Park
  11. Petreon Scupture Park
  12. Golden Donkeys Farm
  13. Kitesurfing in Softades Beach
  14. Agios Minas Monastery (Saint Minas Convent)
  15. Kamares (Larnaka Old Aqueduct)